Dlaczego audyt SEO wspiera skuteczne pozycjonowanie w Google

Jeśli prowadzisz biznes internetowy, znasz wartość wyszukiwarki Google i wiesz, jak ją wykorzystać do skutecznej promocji swojej firmy. W rzeczywistości jest to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych w dzisiejszych czasach. Dla każdej strony internetowej wyszukiwarka Google jest najbardziej powszechnym i zaufanym źródłem informacji przez użytkowników. W Internecie jest tak wiele witryn, że uzyskanie dostępu do wszystkich potrzebnych informacji w ograniczonym czasie może być dla użytkownika przytłaczające. Dlatego też Google stosuje określone parametry. Skuteczne pozycjonowanie, można osiągnąć dzięki rzetelnemu audytowi. Jeśli Twoja witryna nie zajmuje wysokiej pozycji w rankingu lub nawet nie pojawia się w wynikach wyszukiwania Google, najprawdopodobniej masz nad czym pracować!

Usuwanie problemów znalezionych podczas audytu

Audyt SEO ujawni wszelkie problemy, które uniemożliwiają Twojej witrynie osiągnięcie wyższych pozycji w rankingu. Problemem może być wszystko - od niedziałającego linku po niewłaściwy dobór słów kluczowych. Profesjonalista wykorzysta swoje doświadczenie i wiedzę, aby określić najlepszy sposób rozwiązania problemu. Kiedy zatrudnisz firmę SEO do przeprowadzenia audytu witryny, sporządzi ona notatki na temat wszystkiego, co znajdzie. Na przykład, może zauważyć, że słowa kluczowe nie są odpowiednio rozmieszczone. W takim przypadku firma zapisze, że należy dodać te słowa kluczowe do treści i/lub dokonać zmian w architekturze witryny, aby zrobić dla nich miejsce. Zasugeruje również, co można zrobić z niedziałającymi linkami lub obrazkami bez tekstu alt.

Kluczowe elementy dobrego audytu SEO

Jeśli chcesz zatrudnić firmę SEO do przeprowadzenia audytu Twojej strony, upewnij się, że wykona ona dokładny i kompleksowy audyt. Dobry audyt będzie zawierał następujące elementy:

  • Analizę obecnego SEO, w tym tego, co działa, co można poprawić, oraz działania, które możesz podjąć, aby poprawić swoje SEO.

  • Listę zalecanych zmian w witrynie w celu poprawy jej SEO.

  • Listę zaleceń dotyczących SEO poza witryną.

  • Lista zaleceń dotyczących treści.

Znajdowanie zduplikowanej treści

Duplikaty treści to coś, co zdecydowanie może zaszkodzić Twojemu SEO. Jeśli dwie lub więcej stron w Twojej witrynie są dokładnie takie same, wyszukiwarki albo całkowicie je zignorują, albo oznaczą jako spam. - Profesjonalny audyt SEO pomoże Ci znaleźć duplikaty treści, dzięki czemu będziesz mógł je usunąć. Zduplikowana treść może pojawić się z wielu powodów, takich jak niechlujne linkowanie wewnętrzne, niedziałający system CMS lub włamanie. Na problem duplikatów treści można również natknąć się w przypadku ręcznego kopiowania i wklejania treści na wielu stronach. Jeśli audyt wykaże, że masz zduplikowaną treść, napraw ten problem jak najszybciej, aby uniknąć kary ze strony wyszukiwarek.

Znajdowanie nieprawidłowych i nieistotnych meta tagów

Meta tagi to słowa i frazy, które widzisz na górze swojej wyszukiwarki, kiedy szukasz czegoś w Google. Nie są one głównym czynnikiem rankingowym, ale mogą wpływać na współczynnik klikalności i doświadczenie odwiedzających, jeśli są nieprawidłowe. Audyt SEO pomoże określić, czy występują jakiekolwiek problemy z meta tagami, czy to oznacza, że nie ma ich wcale, czy też są nieprawidłowe. Jeśli okaże się, że metaznaczniki są nieistotne lub niepoprawne, można podjąć odpowiednie kroki, aby je poprawić.